W miesiącu sierpniu, w każdy weekend podczas Jazd Turystycznych na torze Nordschleife będzie testowane nowe rozwiązanie. Będzie to nowy Pitstop. Wykorzystane będzie do tego celu istniejący zjazd na parking/pitstop przy sekcji T13 tuż koło zakrętu Sabine Schmitz. Czyli za mostem Bilstein po ok 20 sekundach będziesz przy nowym Pitstopie. Robiąc kilka kółek możesz po którymś z nich zjechać właśnie w tym miejscu pokręcić pauzę.
Będzie tu miejsce dla ok 100 samochodów a nawet stacja paliw. Dodatkowo pojawi się obsługa toru która pokieruje ruchem i przypilnuje porządku 🙂
Z tego parkingu w czasie Industry Pool wjeżdżają na tor wszystkie testowane samochody. Również tu swoje całe zaplecze mają firmy które uczestniczą w rekordowych okrążeniach na Nordschleife.
Ciekaw jestem cen paliw na tej stacji oraz jakie paliwa będą dostępne. Czy będzie 100/102 oktany czy tylko Super Plus (98). Korzystać z tego parkingu będą chyba głównie posiadacze rocznych kart którzy bardzo dużo jeżdżą. Czy tak będzie zobaczymy w czasie testowego miesiąca. Czy będzie bezpiecznie na wyjeździe z Pitstopu i wjeździe na tor? Czas pokaże. Pierwsze testy już 5 i 6 sierpnia.
Wjazd będzie znajdował w tym miejscu.
Wyjazd tuż przy zakręcie Sabine Schmitz.
Tak to wygląda z góry.
Dziękuję bardzo moim Patronom za wsparcie mojego bloga Nring.pl
- Michał Ciomek
- Mateusz Sobczak
- Rafał Czekański
- anonimowy wspierający
Nie wiem czy kojarzysz, ale cały czas przed sekcją/szykaną Hohenrain i planowanym zjazdem do nowego Pitstopu stoi znak ograniczający prędkość do 70km/h. Mało kto go chyba zauważa 🙂 Oto on na zdjęciu poniżej.
Kolejne ograniczenie prędkości na Nordschleife jest na zjeździe z toru w sekcji Ex-Muhle (Breidscheid). Jest tam znak 70 a za chwilę tuż przed mostem 50km/h.
Słychać wiele głosów, że właśnie ten wjazd/zjazd powinien zostać ponownie otwarty. Rozładowało by to przynajmniej część ogromnych korków jakie tworzą się na zjeździe w oblegane weekendy. Jak będzie zobaczymy. Sierpień pokaże czy to nowe rozwiązanie się przyjmie.
Tak wygląda stacja która będzie udostępniona turystom na jazdach publicznych. W tle widać wyjazd z parkingu na tor.
Oficjalna notka prasowa Nürburgringu:
„Od sierpnia na trasach turystycznych legendarnej Północnej Pętli zostanie uruchomiona nowa usługa: Pitstop Area zostanie po raz pierwszy uruchomiony testowo w weekendy. Oznacza to, że kierowcy turyści mogą zrobić sobie przerwę lub zatankować między okrążeniami na Nordschleife w rejonie T13. Następnie natychmiast wracają na tor. Jednorazowo jest w nim miejsce dla około 100 pojazdów. Aby wszystko przebiegało sprawnie, ruchem kieruje dwóch stewardów.
Podczas okrążenia do pit stopu można dostać się bezpośrednio przez Nordschleife na wysokości szykany Hohenrain, a powrót na tor odbywa się tuż przed zakrętem Sabine Schmitz. Operatorzy toru spodziewają się, że będzie to miało pewne zalety dla kierowców turystycznych, a także dla sytuacji drogowej na miejscu. Wcześniej wszyscy kierowcy musieli zrobić sobie przerwę na parkingu przy drodze dojazdowej Nordschleife lub w jej pobliżu. Zwłaszcza w ruchliwe dni kosztuje to często kierowców sporo czasu. W związku z tym stworzona obecnie alternatywa – z bezpośrednim zjazdem i ponownym wjazdem – jest dużo bardziej atrakcyjna dla krótkiego odpoczynku, a także odciąża ruch na drodze dojazdowej. Ponadto kierowcy turyści mają teraz możliwość tankowania w strefie Pitstop tuż obok toru.
Testowa operacja w sierpniu powinna teraz dostarczyć dalszych informacji na temat tego, czy model Pitstop Area jest popularny wśród kierowców turystycznych i sprawdza się również w praktyce. Następnie zostanie podjęta decyzja, czy ta opcja powinna pozostać dostępna w przyszłości.”
Łukasz Formella / Nring.pl