Wstęp
Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego na temat wypożyczenia samochodu na tor Nürburgring. Poznasz wypożyczalnie, ich lokalizacje, rodzaje samochodów do wyboru, zasady które obowiązują, cenniki i inne przydatne informacje jak np. kaucja, dodatkowy kierowca, ubezpieczenie od holowania z toru czy naprawy barier.
Wypożyczalnie samochodów na tor Nürburgring stały się bardzo popularne w ostatnich latach dzięki rosnącemu zainteresowaniu torem Nürburgring (szczególnie jazdami turystycznymi), jazdą sportową i doświadczeniami z nią związanymi. Nürburgring to przecież jeden z najlepszych i najbardziej znanych torów wyścigowych na świecie, który jak magnes przyciąga tysiące fanów motorsportu i entuzjastów jazdy sportowej. Nic więc dziwnego, że powstały tu również wypożyczalnie samochodów. Oferują one możliwość przeżycia niezapomnianych wrażeń z jazdy na tym legendarnym torze.
Część ich oferty to seryjne samochody usportowione i sportowe, a część, to pojazdy przerobione kompleksowo ‘pod tor’ czyli typowe Ringtoole. Są też takie, które startują w regularnych wyścigach. Naprawdę każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Jeżeli Twój samochód nie nadaje się do jazdy torowej, szkoda Ci go do tego typu aktywności lub po prostu nie masz czym jeździć po Ringu – oferta tych firm jest skierowana właśnie dla Ciebie. Wiele z tych wypożyczalni oferuje również usługi instruktorskie, co pozwala na uzyskanie profesjonalnej pomocy i wsparcia podczas jazdy na torze. W przypadku niektórych aut, pierwsza runda jest obligatoryjnie do przejechania z instruktorem, ale o tym za chwilę.
Pamiętaj też, że wypożyczalnie oferują samochód który jest na pewno lepiej przygotowany do rundy po torze Nürburgring niż Twój własny prywatny. Wypożyczając Ringtoola, nie interesuje zużycie opon, kloców czy paliwa w czasie rundy. Jest też ubezpieczenie. Twój prywatny samochód niech służy do dojazdu na tor i powrót z niego. Możesz ewentualnie zrobić sobie nim jedną pamiątkową rundę do zdjęcia 🙂 Chyba że masz własnego Ringtolla, wtedy to zupełnie inna sprawa ale dziś nie o tym.
Dziękuję bardzo moim patronom za wsparcie:
- Bartosz Biliński
- Michał Ciomek
- Mateusz Sobczak
- Rafał Czekański
- Piotr Koczy
Jeżeli podoba Ci się to co robię i jak zarażam Ringiem 🙂 możesz mnie wesprzeć klikając w link poniżej.
>>patronite.pl/nringpl<<
lub bez formalności i logowania możesz postawić mi wirtualną kawę >>buycoffee.to/nringpl<<
Jaki samochód wybrać?
Wypożyczalnie przy Ringu oferują naprawdę spory wybór samochodów. W ogromnej większości są to sportowe odmiany danego modelu lub co rzadziej, standardowy model lecz mocno przerobiony typowo pod tor. Ale nawet usportowione modele są zawsze “lekko przerobione” pod tor Nordschleife. Szczegóły opiszę za moment.
W ofercie znajdziesz samochody z różnych klas.
“Małe” typu Ford Fiesta ST, Renault Twingo RS, Hyundai i20N, Renault Clio RS poprzez średnie typu VW Golf GTI, Hyundai i30N. Renault Megane RS, BMW E90, aż po BMW M2,M4 Porsche Cayman GTS kończąc na super samochodach typu Porsche GT3RS (991,992) , Cayman GT4, GR4RS, Mercedesie AMG GTR. Są samochody z serii wyścigowych (RCN, NLS) Jest też nawet elektryk – Tesla Model 3 Performace – kompleksowo przerobiona na tor.
Jak specyficznym torem jest Nurburgring Nordschleife nie muszę Cię chyba przekonywać. Długość okrążenia to 21km, 73 zakręty z czego grubo ponad połowa ślepych. Znaczne różnice wysokości, duże nachylenia i jak to w górach, zmieniające się często warunki atmosferyczne. Widziałeś zapewne na YouTube różne kompilacje i “przygody” zdarzające się na torze. Ogromne znaczenie ma Twoje obycie z torami wyścigowymi i Twoje osobiste preferencje co do typu samochodu. Mam tu na myśli jak długo jeździsz samochodem, to czy jeździłeś po innych torach i jakim samochodem. Czy samochód który dobrze czujesz jest z napędem na przód (FWD) czy na tył (RWD) a może z napędem na obie osie (AWD) Wolisz manualną skrzynię czy automatyczną. To wszystko musisz brać po uwagę rozważając wypożyczenie auta na Ring.
Wybierasz więc sobie auto FWD, RWD, AWD ze skrzynią manualną lub automatyczną.
Jeżeli jesteś początkujący w jeździe torowej wypożycz na początek nie zbyt mocne auto FWD najlepiej w automacie ale nie koniecznie. Zrób parę rund, wyczuj samochód i poznaj tor. Jest zupełnie inny niż na grach czy oglądanych filmach na YT. Napęd na przód pozwoli Ci czuć się pewniej i bezpieczniej a automat skupić bardziej na tym co się dzieje dookoła, linii wyścigowej i zapoznaniu się z torem.
Jeżeli ogarniasz dobrze jazdę torową, panujesz na różnymi typami aut to wybór masz nieograniczony. No.. może jedynie cena wynajmu i ewentualna kaucja Cię ograniczy 🙂
Często osoby które np. długo jeżdżą BMW czy Porsche, piszą do mnie, że bardzo chcą pojechać podobnymi autami ale z wypożyczalni. Mimo że nigdy nie były na Ringu pytają o modele BMW M2, M3 lub Porsche GT3RS. Osobiście odradzam branie takich aut na początek. Zawsze rekomenduje branie czegoś słabego i wolnego. Jak ktoś naprawdę się dalej upiera, to można zacząć od tych marek ale czymś bardziej spokojnym np: podstawowym Caymanem 718 albo BMW 325i e90. Pojeździć, zobaczyć jak jest i potem ewentualnie brać mocne, topowe modele (koniecznie z instruktorem!)
Wspomnę jeszcze o możliwości wypożyczenia samochodu z kierownicą po prawej stronie (RHD). Wiele z wypożyczalni oferuje również takie samochody. Myślę, że to fajne info dla rodaków z UK.
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną to informuję Cię, że jedna z wypożyczalni (RSR Nürburg) posiada w ofercie samochody które kontroluje się tylko przy pomocy rąk. Wielu prywatnych turystów z niepełnosprawnością przyjeżdża swoimi samochodami, często super samochodami właśnie tak przerobionymi i jeżdżą normalnie po torze. Pamiętaj, że Ty również możesz wypożyczyć takie auto i poczuć Zielone Piekło za kierownicą samochodu! Możesz to zrobić w Golfie R lub BMW M2.
Praktycznie każdy samochód oferowany w wypożyczalniach ma coś zmienione pod kątem toru. Robi się to, aby można było bezproblemowo i bezpiecznie przejechać nawet kilka okrążęń pod rząd. Przeważnie zmieniane są klocki hamulcowe (np: na Endless) oraz opony na typu UHP lub semislick. Reszta pozostaje w pełni seryjna. Z zewnątrz to normalny samochód z seryjnym wnętrzem.
Jednak ogromna większość wypożyczalni oferuje samochody od podstaw przebudowane na tor. Oprócz klocków i opon posiadają lekkie koła, są maksymalnie odelżone – bez wyposażenia (tylnej kanapy, dywanu, podsufitki, boczków drzwi itd.), posiadają dwa fotele kubełkowe, pasy sportowe i pełną klatkę bezpieczeństwa. Zostaje w nich zmienione również zawieszenie, które jest oczywiście ustawione dokładnie pod tor Nordschleife.
Masz więc kolejny wybór: czy chcesz jechać autem “seryjnym” czy typowym Tracktoolem a właściwie to Ringtoolem.
Jeżeli masz licencję wyścigową lub chcesz ją sobie wyrobić w wyścigach na torze Nürburgring, to masz możliwość wypożyczyć w pełni homologowane auto z jednej z klas która startuje w wyścigach RCN lub NLS. Samochody wyścigowe również znajdziesz w ofercie.
Podsumowując:
Wybierz na spokojnie odpowiednio do swoich umiejętności typ samochodu, rodzaj napędu i skrzyni oraz zastanów się, czy chcesz jeździć zwykłym samochodem czy oklatkowanym Ringtoolem w kubełkach i pasach szelkowych z kaskiem na głowie.
Obojętnie który samochód wybierzesz, każdy jest zoptymalizowany pod tor. Każdy świetnie się prowadzi w zakrętach i dobrze hamuje. Nie musisz mieć dużo mocy żeby sprawnie i szybko pokonywać zakręty. Tu zawsze liczy się setup i o tym wiedzą właściciele każdej wypożyczalni.
Na jakie imprezy można wypożyczyć samochód?
Najpopularniejsze na torze Nurburgring Nordschleife są jak wiesz Jazdy Publiczne. To na nich najczęściej można zobaczyć samochody z różnych wypożyczalni.
Można jeździć zarówno po torze Nurburgring Nordschleife czyli Północnej Pętli toru Nurburgring jak i również po torze Grand Prix. Wszystko w ramach Jazd Publicznych. Nie wszystkie jednak wypożyczalnie oferują możliwość jazd po krótszym torze GP, zwróć na to uwagę.
Kolejną opcją na wypożyczenie auta jest udział nim w Trackdayu. Możesz wykupując udział w takiej imprezie jeździć na niej właśnie autem z wypożyczalni. Oferowane są wtedy pakiety 10, 12 rund. Płacisz oprócz wypożyczenia auta również za wstęp na Trackday. Możliwe również jest wynajęcie instruktora w czasie takiej imprezy.
Trzecią możliwością jest wypożyczenie samochodu do jednej z serii wyścigowych czyli np. NSL (dawne VLN), RCN lub GLP. Sześć wypożyczalni oferują taką możliwość.
Formalności przy wypożyczeniu
Zanim wynajmiesz samochód na tor Nürburgring, ważne jest, aby zrozumieć zasady i warunki wypożyczenia samochodu. Każda z wypożyczalni ma swój wewnętrzy regulamin na który zgadzasz się podpisując umowę . Wszystko co potrzebne znajdziesz na stronie internetowej każdej z wypożyczalni. Również tam zarezerwujesz i kupisz online przejazd wybranym samochodem. Szczegóły wymieniam pod koniec przy szczegółowym opisie każdej z wypożyczalni.
Polecam Ci przeczytać na stronach wypożyczalni dział FAQ. Każda wypożyczalnia ma taki dział, z którego dowiesz się wielu najważniejszych rzeczy.
Do wypożyczenia potrzebne będzie spełnienie następujących warunków formalnych:
Wiek – wypożyczalnie wymagają, aby osoba wynajmująca ukończyła 18 rok życia a w niektórych jest to 23 a nawet 25 lat.
Prawo Jazdy – posiadania prawa jazdy od co najmniej roku, dwóch lub trzech lat.
Karta płatnicza – może być debetowa (zwykła karta dawana do konta) ale preferowana jest kredytowa. Akceptowana jest także gotówka.
Niektóre wypożyczalnie chcą także dowód osobisty. Lepiej zabierz go również ze sobą.
Osoby młodsze z ważnym Prawem Jazdy -np. 18 lat które chcą jechać wybranym samochodem a limit wieku w danej wypożyczalni to 23 lata mogą to zrobić ale tylko pod opieką instruktora. Nie mogą jechać same rundy po torze.
Wynajmując auto – podpisujesz umowę, w której zobowiązujesz się do opłacenia wypożyczenia i ustosunkowania się (w uzgodniony sposób) do ewentualnych szkód powstałych w skutek wypadku. Dla zabezpieczenia pokrycia ww. szkód – może być potrzebne uprzednie okazanie karty kredytowej. Jej dane są zapisywane, ale przeważnie środki nie są blokowane na czas wynajmu. Może do tego jednak dojść, gdy zajdzie wspomniany wypadek. Karta kredytowa będzie zapewne wymagana także w przypadku wynajmu najdroższych z oferowanych tu samochodów. Są firmy, które pobierają odpowiednią kaucję za swe auta. W niektórych przypadkach akceptowana jest także gotówka.
Poznaj mój bestseller czyli książkę “Zielone Piekło bez tajemnic”
Wszystko zebrane w jednym miejscu. Jak dojechać na tor, co zabrać, kiedy jechać, gdzie mieszkać, skąd bilety, zasady jazdy po torze, wypożyczalnie , RingTaxi itd.
300 stron , checklisty, linki do stron, miejsc. Obowiązkowa lektura Ringmaniaka 🙂 zarówno tego doświadczonego jak i zupełnego amatora.
Kup już dzisiaj jak ponad 300 innych osób i dołącz do naszej społeczności Nring.pl
Opcje wynajmu
Przejazd najlepiej zarezerwować online jeszcze przed wyjazdem. Robiąc to na miejscu, możesz spotkać się z sytuacją braku dostępności wybranego samochodu.
Większość firm oferuje wynajem auta w podstawowym pakiecie ‘Basic’, co oznacza, iż jest to aż i tylko samochód. Paliwo i bilet musisz już kupić samodzielnie
Przejazdy opłacisz zasilając swoją kartę (zieloną) lub swoje konto na stronie www.greenhelldriving.nuerburgring.de. Jak to zrobić przeczytasz w tym wpisie oraz w tym . Samochód otrzymujesz z pełnym bakiem paliwa a po rundach musisz dotankować zużyte paliwo i oddać samochód z pełnym bakiem.
Druga opcja to ‘All Inclusive’, czyli komplet, co oznacza, że samochód, bilet oraz paliwo są ujęte w cenie wynajmu. Rekomenduję korzystanie z ofert typu ‘All Inclusive’ – jeśli będzie taka możliwość. Otrzymujesz kartę (bilet) którą przykładasz na bramkach. Po rundach możesz oddać samochód bez uzupełniania baku. W cenie najmu All Inclusive jest zawsze jeden pełny bak. Kolejne musisz sam opłacić.
Uwaga: Jeżeli wykupisz sobie 2 rundy a spodoba Ci się i pojedziesz dodatkowe dwie, przy oddawaniu samochodu po prostu dopłacisz odpowiednio dodatkową kwotę w zależności od wykupione opcji. Spytaj wcześniej, czy możesz przedłużyć sobie wynajem i ilość rund.
Niektóre wypożyczalnie dają samochód do dyspozycji na pół dnia( Reingfreaks, Rent4Ring) a niektóre na określony czas – 1 runda to 30 minut (Apex). Wykupując oczywiście dużo rund np 5, 10 będziesz miał do dyspozycji odpowiednio dużo czasu czyli prawdopodobnie pół lub nawet cały dzień.
Instruktor – zawsze w każdej wypożyczalni, możesz wybrać opcję jazdy z instruktorem. Jest to koszt od 38 do 50 euro za rundę. W mocniejszych autach przejazd pierwszego/dwóch okrążeń jest zawsze z instruktorem. W czasie deszczu również czasami wymagana jest jazda z kimś z wypożyczalni na prawym fotelu. W niektórych wypożyczalniach cena instruktora na pierwszym okrążeniu jest wliczona w cenę. Wybierz taką opcję gdy będziesz jechał pierwszy raz w życiu po Ringu.
Ubezpieczenie od udziały własnego – w większości wypożyczalni masz możliwość zredukowania udziału własnego w ewentualnej szkodzie. Jest to przeważnie upust o 50% np. z 8000 euro do 4000 euro przy Suzuki Swift z Rent4Ring. Ubezpieczenie to jest na osobę, nie samochód. Więcej o tym przeczytasz w dalszej części tego wpisu
Ubezpieczenie od naprawy barier i holowania z toru – kilka wypożyczalni oferuje jeszcze dodatkowe ubezpieczenie od kosztów ewentualnych naprawy zniszczonych barier oraz holowania z toru uszkodzonego samochodu. Podobnie jak wcześniej, ubezpieczenie jest na konkretną osobę.
Dodatkowy kierowca – opcja dodatkowego kierowcy jest w większości wypożyczalni darmowa ale w niektórych trzeba zapłacić za możliwość jazdy wypożyczonym samochodem kolejnej osobie.
Kaucja, depozyt – Parę wypożyczalnie pobiera kaucję za samochód (EVN, RSR Nürburg, Jaco`s Paddock). RSR tylko za super sportowe samochody typu Porsche GT3RS – kwota 15000 euro. W EVN depozyt wynosi w zależności od samochodu od 1200-3500 euro. Środki te są blokowane na karcie lub można też dać gotówkę. Podobnie jest w Jaco`s.
Video z przejazdu (onboard) – masz możliwość nagrania swojego przejazdu kamerą GoPro. Wypożyczalnie oferują to w cenie 50 euro.
Proces rezerwacji i wypożyczenia
Przejazd najlepiej zarezerwować online jeszcze przed wyjazdem. Robiąc to na miejscu, możesz spotkać się z sytuacją braku dostępności wybranego samochodu.
Każda z wypożyczalni ma następującą procedurę rezerwacyjną online:
1. Wybierasz samochód
2. Wybierasz opcję wypożyczenia (Basic lub All Inclusive)
3. Zaznaczasz datę i godzinę wypożyczenia lub porę dnia (do południa/po południu) Przejrzysty kalendarz ułatwi Ci znalezienie odpowiedniego terminu.
4. Wybierasz czy chcesz jechać z instruktorem i ile okrążeń
5. Wybierasz redukcję udziału własnego w ubezpieczeniu o 50% (opcja w niektórych wypożyczalniach)
6. ubezpieczenie od holowania z toru i naprawy barier (opcja w niektórych wypożyczalniach)
7. Zaznaczasz czy chcesz mieć nagranie video z przejazdu
Przechodzisz do płatności i gotowe!
Na email otrzymasz potwierdzenie Twojej rezerwacji. Teraz pozostał tylko przyjazd na miejsce.
W dniu Twoich jazd po torze pamiętaj, aby do wypożyczalni przyjechać godzinę szybciej. Czasami wystarczy 30 minut, szczegóły doczytasz w regulaminie.
Na miejscu dopełnisz wszystkich formalności (podpiszesz umowę, okażesz dokumenty). Weźmiesz także udział w breafingu.
Breifing przed wynajęciem samochodu, to szkolenie dla kierowców, w którym omawiane są zasady i wytyczne jazdy na torze Nürburgring. Celem tego szkolenia jest zapewnienie bezpieczeństwa i umożliwienie kierowcom czerpania jak najwięcej radości z jazdy na torze. Obejmuje też wiele aspektów jazdy, w tym omówienie toru i jego charakterystyki, procedur bezpieczeństwa itd. Instruktor jazdy może także pomóc w ustawieniu samochodu i dostosowaniu go do indywidualnych potrzeb kierowcy.
Jeśli jesteś początkującym kierowcą lub chcesz uzyskać jak najwięcej z jazdy na torze Nürburgring, breifing jest obowiązkowym krokiem, który pomoże Ci osiągnąć jak najlepsze wyniki i czerpać radość z jazdy. Upewnij się, że wypożyczalnia, którą wybierzesz, oferuje breifing przed wynajęciem samochodu, aby mieć pewność, że będziesz miał wszystko, czego potrzebujesz, aby cieszyć się niezapomnianym doświadczeniem jazdy na torze Nürburgring.
Polecam Ci też mój wpis, gdzie omówiłem wszystkie główne zasady obowiązujące na torze. Warto się z nimi już teraz zapoznać.
11-zasad-obowiazujacych-na-torze-nurburgring
Pomocna jeżeli chodzi o zasady, będzie też poniższa grafika od wypożyczalni RingFreaks
Udział własny w szkodzie
Każda wypożyczalnia ustala do każdego samochodu udział własny klienta w szkodzie. Jest to taki `lekki straszak` dla klientów ale tylko dla ich dobra.
Oto wybrane przykładowe kwoty udziału własnego: 8000 € za Swifta Sport z Rent4Ring, 9000 € za BMW 325i E90 z Ringfreaks, 10000 € za Clio RS z Nürblife, 20000 € za i30N z RSR, 40000 € za M2 z APEX., 100 000 € za Caymana GT4RS z RSR.
Udział własny oznacza, że ponosisz odpowiedzialność za wszystkie uszkodzenia samochodu spowodowane na torze Nürburgring i poza nim podczas wynajmu samochodu tylko do tej kwoty. Czyli jeżeli szkoda będzie minimalna, np. urwiesz lusterko, to zapłacisz kilkaset euro a nie cały udział własny np. 8000 € w przypadku Swifta z R4R.
Większość wypożyczalni umożliwia redukcję tej podstawowej kwoty udziału własnego o 50%. Płacąc ok 150-250 €, Twój udział własny maleje o połowę. Poniżej przy opisie wypożyczalni , zaznaczam w której masz właśnie taką możliwość.
Pamiętaj, że przy jakiejkolwiek szkodzie Ty osobiście zawsze płacisz za holowanie z toru (firmie LENZ 200-300€ ) pracę obsługi toru, ich sprzętu (60€/ godzina) i ewentualnych napraw infrastruktury (barier – 1000 € wzwyż) oraz rekonwalescencję siebie lub osób trzecich. Nie płacisz tylko za naprawę samochodu lub innych biorących udział w zdarzeniu (powyżej udziału własnego). Jadąc prywatnym samochodem musiał byś dodatkowo pokryć naprawę swojego samochodu i ew. innych.
Porównaj sobie ten sam samochód w różnych wypożyczalniach również pod kątem udziału własnego. Różni się on czasami o kilka, kilkanaście tysięcy euro. Tak to wygląda na przykładzie Hyundaia i30N : RSR 25000€, GDL 18000€, MEISER 30000 €.
Pamiętaj, że wypożyczalnie podchodzą w razie jakiegoś zdarzenia bardzo elastycznie i pomocnie. Zawsze możesz się dogadać z każdą z nich i ustalić dalsze postępowanie po incydencie. Miej po po prostu na uwadze aby zawsze bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać z wynajętego samochodu i respektować wszystkie zasady i ograniczenia na torze.
Wypożyczalnie
Pora przedstawić wszystkie wypożyczalnie przy torze Nürburgring Nordschleife.
Zacznę od wypożyczalni położonej najbliżej od toru (wjazdu na tor) a skończę na oddalonej najdalej.
Nie sugeruj się głównie odległością od toru! Im dalej wypożyczysz samochód tym więcej czasu dostaniesz na jego wypożyczenie i zapoznanie się z nim. W drodze na tor wyczujesz samochód i jak się zachowuje na drodze. Rozgrzejesz też wszystkie płyny oraz trochę klocki i opony. Jazda lokalnymi, krętymi drogami to sama przyjemność! Będzie to taki dodatkowy bonus.
A więc, zaczynamy od Nürburg.
RSR Nürburg
Ta wypożyczalnia zlokalizowana najbliżej toru. Jest ona też najstarsza, działa bowiem już 20 lat. Ma w ofercie łącznie ok. 100 samochodów reprezentujących najważniejsze klasy (Ford Fiesta ST, Hyundai i30N, BMW M2 Competition, Nissan GTR i wiele innych). Część z nich jest odpowiednio zmodyfikowana, ale większość to samochody seryjne.
Siedziba firmy to duża hala z warsztatem, parkingiem całej ich floty a na przeciwko znajduje się duży wygodny parking dla klientów.
Listę cen otwiera tutaj Ford Fiesta ST, i20N kwotą 200 € / 2 rundy w pakiecie ‘Basic’. Najdroższe jest najnowsze GT3RS 992 za 2812 € / 4 rundy (także ‘Basic’).
Z dumą mogę zakomunikować, że Nring.pl jest oficjalnym i jedynym przedstawicielem tej wypożyczalni na Polskę!
W wypożyczalni pracuje osoba z Polski, która zarówno przeprowadzi breafing przed jazdami, doradzi w wyborze samochodu, załatwi wszelkie formalności oraz jeżeli chcesz, jako instruktor pojedzie z Tobą na prawym fotelu po torze Nordschleife.
Kontakt do Michała podaje poniżej. Wspomnij, że jesteś z Nring.pl a otrzymasz zniżkę 🙂
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek, który upoważnia do wypożyczenia tu samochodu wynosi 18 lat;
– potrzebny będzie też dowód osobisty, prawo jazdy oraz karta płatnicza,
– Wypożyczalnia ta, jako jedna z niewielu oferuje również możliwość wypożyczenia samochodu na sesje publiczne na torze Grand Prix,
– minimalna liczba rund, które możesz tutaj kupić wynosi 2,ale w przypadku mocniejszych samochodach – wzrasta do 4 rund (pamiętaj – jedna runda to 21 km),
– w ofercie są samochody z kierownicą po lewej (LHD), jak
i po prawej stronie (RHD),
– możliwość wypożyczenia samochodu dla osoby niepełnosprawnej (sterowanie przy pomocy rąk)
– jeśli wypożyczasz droższy samochód typu GT3RS 992, wymagana jest kaucja (15000 euro)
– jest tu największy wybór samochodów,
– jedyna wypożyczalnia z polską obsługą – Michał Bajera (michal@rsrnurburg.com)
– rabat na hasło NRING.PL – 2% (wpisz go jako kupon przy rezerwacji online)
Poza tym, firma oferuje różne pakiety w tym jazdy po okolicy dowolnym samochodem a także
udział we własnych Trackday`ach, zarówno na Nürburgringu,jak również na torze Spa – Francorchamps , czyli „po sąsiedzku” w Belgii.
RSR ma swoją bazę z samochodami również na tamtejszym torze. Dodatkowo, firma szczyci się tym,
że ma własną akademię jazdy.
Wszystkie szczegóły, wraz z cennikiem znajdziesz na ich stronie, dokąd prowadzą poniższe linki:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ .
Rent4Ring
Wypożyczalnia ta mieści się w Nürburg, na skrzyżowaniu drogi głównej oraz wiodącej do zamku. Firma posiada w swojej ofercie kilkanaście sztuk samochodów Suzuki Swift Sport. Są to najnowsze modele z silnikiem z turbo ale jeszcze bez miękkiej hybrydy. Mają też BMW 125i oraz Alpine A110S. Wszystkie samochody są odpowiednio przerobione ‘na tor’. Posiadają pełną klatkę, fotele i pasy sportowe, profi zawieszenie (Öhlins i KW), opony ‘semi slick’, lekkie koła, sportowe hamulce (klocek Endless, wyczynowy płyn oraz przewody w stalowym oplocie), a także zmieniony wydech.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek upoważniający tutaj do wypożyczenia aut
wynosi 21 lat; prawo jazdy od minimum 3 lat; potrzebny
będzie też dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza,
– w cenie jest możliwość prowadzenia auta przez dwóch
kierowców (jeden po drugim),
– minimalna liczba rund, które możesz kupić to 1,
– samochód otrzymujesz na tyle ile chcesz. Zawsze kupujesz 1 rundę a potem decydujesz, czy jeździsz kolejne czy zwracasz samochód do wypożyczalni. Nie ma limitu czasowego na wypożyczenie.
– w ofercie są samochody z kierownicą po lewej (LHD)
i po prawej stronie (RHD),
– możliwość wykupienia ubezpieczenia redukującego udział
własny o 50%; koszt wynosi 199 € (Swift) lub 249 € (BMW),
– opcjonalne jazdy z instruktorem.
Ciekawostka: Możesz tu wypożyczyć Ferrari F8. Cena za 1 okrążenie to 749 €.
Szczegóły znajdziesz na ich stronie:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ .
EVN-Ringrentals
Wypożyczalnia zlokalizowana jest najwyżej w okolicy czyli tuż przy zamku Nürburg. Jako Nring.pl współpracujemy z tą wypożyczalnią i dzięki temu jest tu zniżka na wypożyczenie samochodu 5%. Hasło to Nring.pl.
Posiadają w ofercie: Seat Ibiza Cupra Stage 1 oraz Stage 2, Renault Megane RS Trophy, VW Golf GTI SC, Seat Leon Cupra 300, BMW M2 Clubsport, BMW M3 E92 Clubsport, a także Porsche 911 Carrera S 997.2. Wszystkie samochody są ‘poważnie‘ zmodyfikowane ‘pod tor’.
Ceny rozpoczynają się od 260 € / 2 rundy w pakiecie ‘All Inclusive’ za Seata Ibizę Cupra. Najdroższe jest BMW M2C, M3 za 550 € / 2 rundy w pakiecie ‘All Inclusive’.
Ta wypożyczalnia jest naszym partnerem i masz w niej 5% upustu na hasło Nring.pl.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek, upoważniający do wypożyczenia auta to 18 lat;
potrzebny jest dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza,
– w ofercie są przejazdy wyłącznie w pakiecie ‘All Inclusive’,
czyli z paliwem i biletem wliczonymi w cenę,
– minimalna ilość rund, które możesz kupić wynosi 2,
– możliwości ubezpieczenia znoszącego udział własny
w szkodzie o 50%,
– dostępne są samochody tylko z kierownicą po lewej stronie
(LHD),
– wymagany jest depozyt (od 1200 € do 3 500 €) na wszystkie
samochody,
– instruktor stanowi dodatkowo płatną opcję.
– rabat na hasło NRING.PL – 5%
Wypożyczalnia, jak widać, posiada własnych instruktorów. W mocniejszych autach, począwszy od Renault Megane RS (i szybszych), pierwszą rundę będziesz musiał obowiązkowo przejechać wraz z instruktorem (+ 49 €). Samochody można stąd wypożyczyć również na Trackday`e.
Szczegóły znajdziesz pod tym adresem:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Apex Nürburg
Firma jest zlokalizowana przy głównej ulicy w Nürburg.
Posiadają oni w ofercie BMW 218i, VW Golf GTI, Seat Leon Cupra, BMW M2 oraz BMW M4 – tym dokładnie jeździł Robert Kubica we wrześniu 2020r. w czasie normalnych Jazd Publicznych.
Najtańszym samochodem jest tu BMW 218i za 275 € / 2 rundy (‘All Inclusive’). Najdroższe jest BMW M4 za 550€ / 2 rundy (także ‘All Inclusive’ + darmowa pierwsza runda z instruktorem).
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek do wypożyczenia auta to 18 lat; potrzebny jest dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza,
– ceny te reprezentują pakiet ‘All Inclusive’ (tj. bilet i paliwo),
– w przypadku mocniejszych samochodów, np. BMW M2, pierwsze okrążenie obowiązkowo pokonujesz z instruktorem, który jest wówczas ‘w cenie’,
–minimalna ilość rund do kupienia to 2,
– brak możliwości ubezpieczenia znoszącego udział własny w szkodzie,
– w ofercie są samochody tylko z kierownicą LHD,
– możliwość jazdy z instruktorem
Wszystkie samochody mają poprawione hamulce, zawieszenie oraz opony (‘semi slick’). Poza tym, niektóre z nich, jak BMW M4, czy Leon Cupra są całkowicie przebudowane ‘na tor’. Na miejscu – Apex posiada także swój mały hotel i warsztat. Można też wykupić u nich przejazdy po okolicy oraz udział w Trackday`ach.
Szczegóły znajdziesz pod tym adresem:
https://www.apex-nuerburg.com/
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Nürblife
Wypożyczalnia, która znajduje się przy głównej drodze w Nürburg, blisko kościoła i salonu BMW M Motorsport.
W ofercie są tutaj: Renault Twingo RS, Renault Clio 4 RS, VW Scirocco 2.0T oraz BMW 330i E92, VW Golf GTI, Leon Cupra 290.
Listę cen otwiera tutaj Renault Twingo RS kwotą 138 € / 2 rundy w pakiecie ‘Basic’. Najdroższe są Leon Cupra oraz BMW 330i za 238 € / 2 rundy (także ‘Basic’).
Kolejna wypożyczalnia z rabatem 5% na hasło Nring.pl.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek do wypożyczenia auta to 18 lat; potrzebny będzie też dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza;
– oferują pakiety ‘Basic’ i ‘All Inclusive’ (tzw. ‘Premium Package’),
– w cenie jest możliwość prowadzenia auta przez dwóch kierowców (jeden po drugim),
– minimalna ilość rund które możesz kupić wynosi 2,
– w ofercie są samochody z kierownicą po lewej stronie (LHD),
– Wypożyczalnia również oferuje również możliwość wypożyczenia samochodu na sesje publiczne na torze Grand Prix,
– możliwość wynajęcia instruktora,
– osoby w wieku 18 ÷ 23 lat muszą obowiązkowo jechać pierwszą rundę z instruktorem,
– możliwość nagrania filmu z własnego przejazdu,
– ceny tu oferowane można uznać za dość dobre,
– możliwość ubezpieczenia redukującego udział własny o 50%.
– rabat na hasło NRING.PL – 5%
Wszystkie auta są zmodyfikowane ‘pod tor’ (wyposażone w
sportowe siedzenia i pasy bezpieczeństwa, opony ‘semi slick’,
wyścigowe klocki hamulcowe oraz ‘pół-klatkę’).
Szczegóły znajdziesz na ich stronie:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
RentRaceCar (RingTaxi.com)
Kolejna firma, która już dość długo prowadzi swoją działalność na Ringu. Jej siedziba znajduje się w Info°Center, wchodzącymw skład kompleksu Ring°Werk / Ring°Boulevard.
W ofercie znajdziesz tu m.in. Porsche Cayman 718, Porsche Cayman GT4, Lexus LC 500 Performance, Porsche 911 GT3RS 991, Mercedes AMG GT-R
Ceny startują od 349 € / 1 runda za Porsche Cayman , w pakiecie ‘All Inclisive’. Najdroższy koszt to 479 € / 1 runda za Porsche GT3RS, w pakiecie ‘All Inclusive’.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek, który upoważnia tu do wypożyczenia auta wynosi 21-25 lat; jak w powyższych przypadkach, potrzebny także będzie dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza,
– możliwość jazdy samochodem przez drugiego kierowcę, dodatkowo płatna 50 €,
– ofertowane są tylko pakiety All Inclisive,
– minimalna ilość rund, zależy od pakietu oraz samochodu i wynosi 1 lub 2, ewentualnie 4,
– w ofercie są wyłącznie samochody z kierownicą LHD,
– możliwość nagrania filmu z własnego przejazdu,
– możliwość jazdy z instruktorem, także w formie tzw. jazd łączonych, gdzie przykładowo: 1 runda – za kierownicą jest instruktor, a Ty ‘na prawym’, natomiast kolejne (1,2,3 lub 4 rundy) Ty prowadzisz, a instruktor jest pasażerem.
Wszystkie oferowane tu auta są seryjne, jednak mają kilka dodatkowych sportowych ‘smaczków’. Przykładowo Porsche Cayman ma zawieszenie ustawione przez Manthey-Racing. Wszystkie auta mają wyczynowe klocki hamulcowe Pagid lub Endless.
Poza tym, firma RentRaceCar jeździ jako RingTaxi.
Samochody można wypożyczać również na Trackday`e
Dodatkowe info, na ich stronie:
https://www.ringtaxi.com/en/rent-race-car/
Pinezka Google Maps jest TUTAJ .
Opisane powyżej wypożyczalnie mieszczą się w miejscowości Nürburg czyli dosłownie tuż przy torze i wjeździe na tor. Kolejne zlokalizowane są w pobliskich miejscowościach (od 2 do 20 minut od toru)
Ring Speed Motorsport
W miejscowości Meuspath (2 min od Nürburg) w jej części mieszkalnej mieści się jedyna wypożyczalnia w tej miejscowości Ring Speed.
Oferuje się tutaj m.in.: Ford Fiesta ST150, Nissan 350Z, BMW 130i Stage 2, BMW 330Ci Stage 2, Audi TT 3.2 Quattro DSG oraz BMW M3 E46. Dodatkowo, i tylko na Trackday`e, dostępne jest tutaj BMW Z4 3.0si RaceCar (klasa V5).
Najtańszy jest Ford Fiesta ST za 149 € / 1 runda , w pakiecie ‘Basic’. Z kolei najdroższe okazuje się BMW M3 za 349 € / 2 rundy, także ‘Basic’.
Dodatkowe informacje:
– min. wiek klienta to 23 lata; prawo jazdy od min. 2 lat; należy
przedłożyć dowód osobisty, prawo jazdy i kartę płatniczą,
– opcja kierowania autem przez drugą osobę (jw.) – w cenie,
– w ofercie są pakiety ‘Basic’ oraz ‘All Inclusive’,
– minimalna ilość rund wynosi 2 do realizacji w ciągu 1 godziny,
– brak możliwość ubezpieczenia znoszącego (o 50%) udział
własny w ewentualnej szkodzie,
– dostępne auta posiadają kierownicę po lewej stronie (LHD).
Wszystkie powyższe samochody są zmodyfikowane. Mają poprawione hamulce, zmienione zawieszenie i lepsze opony. Niektóre z nich posiadają klatki bezpieczeństwa i są ‘mocno odchudzone’, reprezentując radykalnie zmniejszoną masę. Przy okazji, na miejscu jest warsztat i mały pensjonat.
Dodatkowe informacje:
https://www.ringspeedmotorsport.com/
Pinezka Google Maps jest TUTAJ .
GDL Racing
W miejscowości Müllenbach (między Nürburg, a Kelberg, 5min od Nürburg) ma siedzibę firma GDL Racing, zlokalizowana przy słynnej Südschleife. Mają bogate doświadczenie z różnych wyścigów w całej Europie. Ofertę stanowią np. następujące auta: BMW 325i E90, BWM 330i E90, BMW V4 E90, Hyundai i30N przedlift, Ford Fiesta ST, Opel Corsa OPC i Renault Megane RS.
Najtańszy jest Opel Corsa OPC ) za 160 € / 2 rundy, w pakiecie ‘Basic’. Najdroższy jest i30N, oferowane w cenie 210 € / 2 rundy, także ‘Basic’.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek, jak wyżej, to 18 lat; konieczne są także
dowód osobisty, prawo jazdy oraz karta płatnicza,
– opcja kierowania autem przez drugą osobę (jw.) – w cenie,
– jedyny rodzaj pakietu to ‘Basic’ (bez paliwa i biletu),
– najmniejsza ilość rund (zależna od samochodu) to 2 lub 4,
– brak możliwość ubezpieczenia zmniejszającego udział
własny w szkodzie o 50%
– dostępne są pojazdy LHD i RHD.
Wszystkie auta są zmodyfikowane. Niektóre mają seryjne wnętrze, ale zmienione zawieszenie i hamulce. Inne, jak np. BMW E90 V4, są w całości przygotowane m.in. do wyścigu VLN, ale można je normalnie wypożyczyć podczas TF.
Wypożyczalnia posiada warsztat z przyległymi halami. W ofercie są również przejazdy ‘Taxi’, ale tylko w czasie treningów do wyścigów NLS (VLN). Co ciekawe, możesz sobie u nich wyrobić licencję wyścigową.
Więcej informacji?
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Need For Ring
Miejscowość Quiddelbach (5 min od Nürburg). W tej miejscowości jest tylko jedna tego typu firma, tzn. Need For Ring. Znajdziesz ją przy ulicy Ringstrasse.
Oferuje się tu następujące samochody: BMW 328i E36, Audi TT 2.0 a także Renault Megane RS Trophy.
Ceny startują od 180 € / 2 rundy za BMW E36 w pakiecie ‘Basic’. Najdroższe jest Megane RS za 240 € / 2 okrążenia, także ‘Basic’.
Dodatkowe informacje:
– przejazdy są wyłącznie w pakiecie ‘Basic’, tj. bez paliwa oraz biletu (pakiet ‘All Inclusive’ dostępny jest na żądanie),
– opcja jazdy samochodem przez drugiego kierowcę – w cenie,
– minimalna ilość rund do zakupu wynosi 2,
– możliwość wykupu ubezpieczenia redukującego udział własny do poziomu 1 680 €,
– opcja ubezpieczenia od naprawy uszkodzonych barier,
– osiągalne są tu tylko auta z kierownicą po lewej stronie (LHD),
– dostępność jazdy z instruktorem (dodatkowo płatna),
– instruktor wymagany jest na pierwszym okrążeniu w Audi TT i Megane RS (dodatkowa opłata 30 €),
– możliwość wypożyczenia auta na TD (cały dzień lub pół dnia).
Wszystkie oferowane tu samochody są zmodyfikowane ‘na tor’. Niektóre z nich posiadają pełną klatkę bezpieczeństwa. Wypożyczalnia posiada warsztat oraz duży magazyn.
Szczegóły znajdziesz pod adresem:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Jaco`s Paddock Motorasport
Wypożyczalnia z miejscowości Barweiler (7 min od Nürburg)
Oferuje się tu następujące samochody: BMW 125i F21, BMW 228i F22, BMW 325i E90, BMW 330i E90, BMW 330i F30, BMW M3 E46, Porsche Cayman S,
Ceny startują od 499 € / 4 rundy za BMW 325i E90 w pakiecie ‘All Inclusive’. Najdroższe jest BMW 228i F22 za 795 € / 4 okrążenia, także ‘All Inclusive’.
Wybrane auta można wypożyczyć tylko na Jazdy Turystyczne a niektóre na Trackdaye lub serie wyścigowe. Np. BMW 325i E90 można wypożyczyć na wszystko a BMW M3 E46 i Porsche Cayman S tylko na Trackday. Szczegóły znajdziesz na ich stronie – link na końcu. Wypożyczalnia posiada własną szkołę wyścigową w której możesz zdobyć licencję lub podszkolić się w jeździe wyścigowej.
Dodatkowe informacje:
– przejazdy są wyłącznie w pakiecie ‘All Inclusive’
– minimalna ilość rund do zakupu wynosi 4 lub 10,
– brak możliwości dodatkowego ubezpieczenia redukującego udział własny
– osiągalne są tu auta z kierownicą po lewej i prawej stronie (LHD, RHD),
– dostępność jazdy z instruktorem (dodatkowo płatna),
– możliwość wypożyczenia auta na TD
– możliwość wypożyczenia auta na wyścig serii RCN, VLN
– możliwość jazd po różnych torach oprócz Nürburgringu: Spa-Francorchamps, Zolder, Zandvoord, Hockenheimring.
Wszystkie oferowane tu samochody są zmodyfikowane ‘na tor’ i spełniają wszystkie aktualne homologacje wyścigowe.
Ciekawostka: W sezonie 2020, 2021 z tej wypożyczalni korzystali nasi rodacy biorący regularnie udział w wyścigach serii RCN. Byli to Jakub Glasse i Bartosz Palusko. W swojej klasie V4 na samochodzie BMW 325i e90 zajmowali cały sezon miejsca 1 i 2 🙂
Szczegóły o wypożyczalni znajdziesz pod adresem:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
RingBros
Wypożyczalnia z Adenau (10 min od Nürburg). Ich siedziba mieści się przy głównej ulicy, w połowie miejscowości. Oferowane są: Ford Fiesta ST, Ford Focus RS oraz BMW M2 Competition.
Ceny startują od 200 € / 2 okrążenia za Ford Fiesta ST z pakietem ‘Basic’. Najdroższe jest BMW M2C: 450 € / 2 okrążenia z pakietem ‘Basic’.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek wypożyczającego to 18 lat; potrzebny dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza,
– w ofercie są tylko przejazdy ‘Basic’,
– minimalna ilość rund to 2,
– osiągalne jest ubezpieczenie redukujące udział własny w szkodzie o 50%,
-dostępne są tylko auta z kierownicą po lewej stronie (LHD),
– możliwość jazd również na TD na torze SPA
Auta seryjne wyposażone w sportowe klocki hamulcowe i opony ‘semi slick’. Wszystkie są pozbawione tylnej kanapy.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
N-Rent.com
Wypożyczalnia umiejscowiona w Adenau (10 min od Nürburg). Ich siedziba mieści się przy głównej ulicy bardzo blisko ronda ze ‘srebrną strzałą’ Mercedesa. Znajdziesz tutaj m.in.: VW Polo GTI, BMW 330Ci E46,Seat Leon Cupra Race Car, Renault Clio RS oraz RS RaceCar, Suzuki Swift Sport Race Car i Alfa Romeo 156 V6.
Ceny startują od 169 € / 2 okrążenia za Renault Clio RS z pakietem ‘Basic’. Dla porównania – najbardziej wyszukaną ofertą jest Seat Leon Cupra Race Car: 269 € / 2 okrążenia z pakietem ‘Basic’.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek wypożyczającego to 18 lat; potrzebny dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza,
– opcja jazdy samochodem przez drugiego kierowcę – w cenie,
– w ofercie są tylko przejazdy ‘Basic’, choć na życzenie mogą być dostępne również ‘All Inclusive’,
– minimalna ilość rund to 2,
– osiągalne jest ubezpieczenie redukujące udział własny w szkodzie do poziomu 1680 € i jego rozbudowana wersja obejmująca dodatkowo ubezpieczenie od naprawy uszkodzonych barier (wówczas 249 €),
-dostępne są tylko auta z kierownicą po lewej stronie (LHD),
– dodatkowo płatna możliwość jazdy z instruktorem,
– opcja startu niektórymi samochodami w wyścigach serii GLP.
WAŻNE!
Chęć skorzystania z przedstawionej usługi ubezpieczeniowej należy zgłosić z wyprzedzeniem minimum 2 lub 3 dni (w zależności od dnia jazdy i innych okoliczności, np. obostrzeń COVID). Sugeruję więc prowadzić indywidualne ustalenia z wypożyczalnią, z odpowiednim ‘zapasem czasowym’.
Auta wyposażono w sportowe klocki hamulcowe i opony ‘semi slick’. Niektóre, np. Race Car, to ‘profi’ przygotowane auta sportowe, startujące w oficjalnych wyścigach na Ringu … a pozatym, można je normalnie wypożyczyć do Jazd Publicznych.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Ringfreaks
Wypożyczalnia zlokalizowana w przemysłowej części Kelberg (10 min od Nürburg). Po sąsiedzku jest firma Custom Racetec, przerabiająca ‘na tor’ różne modele BMW.
W ich ofercie znajdziemy tylko profesjonalnie przerobione samochody wyścigowe, takie jak: 325i E90,330i E90, 328i F30, VW Golf GTI oraz Tesla Model 3 Preformance. Poziom cen rozpoczyna się od 159 € / 2 rundy za BMW E90 325i (‘Basic’) Najdroższe są BMW E90 330i, F30 328i oraz VW Golf GTI oraz oczywiście Tesla z ceną 299 € / 2 rundy
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek do wypożyczenia auta to 23 lata; jak
uprzednio, weź dowód osobisty, prawo jazdy i kartę płatniczą;
młodsi kierowcy mogą jeździć wyłącznie z instruktorem,
– w cenie dostępna jest zgoda wypożyczalni na prowadzenie
auta przez dwóch kierowców (jeden po drugim),
– w ofercie są głównie przejazdy w pakiecie ‘Basic’, (czyli bez
paliwa i biletu), ale na wyraźne życzenie dostępny jest pakiet
‘All Inclusive’ (z paliwem i biletem),
– minimalna ilość rund to 2,
– możliwość wykupienia ubezpieczenia znoszącego udział
własny w szkodzie o 50%,
– opcja dodatkowego ubezpieczenia pokrywającego koszty
naprawy barier i holowania,
– dostępne są samochody z kierownicą po lewej stronie LHD
– brak pobierania kaucji,
– możliwość jazd po torze Grand Prix
– jazda z instruktorem to dodatkowa opłata 39 € – najniższa cena
Bardzo rozwojowa i przyjazna klientom wypożyczalnia, jak widzisz. Jako pierwsi i do tej pory jedyni oferują całościowe ubezpieczenie od naprawy barier i holowania z toru. Koszt wynosi 249 € na danego kierowcę na dany dzień. Każdy dostępny tu samochód jest wyposażony w ‘klatkę’, sportowe fotele i pasy, bez typowego wyposażenia wnętrza. Ma także profi zawieszenie, lekkie koła i opony typu ‘semi slick’.
Na miejscu firma posiada też duży warsztat, a przed siedzibą dostępny jest spory parking. Naturalnie oferują wypożyczenie aut na imprezy typu Trackday.
Więcej informacji tutaj:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
RingToys
To kolejna nowa wypożyczalnia. Zlokalizowana jest również w Kelberg, przy drodze B410, nieopodal ronda i drogi B257.
Oferują tu następujące auta: Renault Clio 3 RS, Honda Civic
Type R EP3 (RHD), Honda Civic Type R (CTR) FK2, Renault
Megane RS Trophy i Hyundai i20N – wszystkie seryjne.
Ceny rozpoczynają się od 139 € / 2 rundy za Renault Clio RS, w pakiecie ‘Basic’. ‘Po drugiej stronie’ zestawienia cen jest Honda CTR FK2 za 199 € / 2 rundy , także ‘Basic’.
Dodatkowe informacje:
– minimalny wiek do wypożyczenia auta to 23 lata; ‘tradycyjnie’
niezbędny jest dowód osobisty, prawo jazdy i karta płatnicza;
– w ofercie są przejazdy ‘Basic’ (‘All Inclusive’ – na życzenie),
– ewentualna jazda autem przez drugiego kierowcę – w cenie,
– minimalna ilość rund wynosi 2,
– opcja wykupu dodatkowego ubezpieczenia redukującego
udział własny lub koszty naprawy toru po kolizji,
– dostępne są samochody LHD oraz RHD,
– możliwość wynajęcia instruktora oraz auta na Track Day,
– dostępny wynajem auta na tor Spa – Francorchamps.
Firma ta oferuje dodatkowe ubezpieczenie (149 €), redukujące udział własny w szkodzie o 50%.
Kolejną opcją jest ubezpieczenie ‘platynowe’ (za 249 €),które oprócz redukcji udziału własnego pokrywa kosztynaprawy barier na torze oraz holowania z toru.
Ubezpieczenie jest przypisane do osoby (nie do samochodu)!
To jedyna wypożyczalnia oferująca samochody marki Honda. W ofercie jest tu również Porsche 911 GT3RS 991.1 – oferta podawana jest indywidualnie. Firma posiada własny warsztat oraz magazyn.
Wszystkie szczegóły znajdziesz na stronie:
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Race car rental – MEISER
Najdalej położona wypożyczalnia z miejscowości Nerdlen, oddalona 20 minut od toru , 10 minut od Kelberg.
Oferuje się tu następujące samochody: Suzuki Swift Sport, Hyundai i30N przedlift, BMW 325i E90, BMW 325i E36, Porsche 911 GT3 Cup, BMW 325i E90 V4 NLS
Ceny startują od 235 € / 2 rundy za Suzuki Swift Sport w pakiecie ‘All Inclusive’. Najdroższe jest Hyundai i30N za 370 € / 2 okrążenia, także ‘All Inclusive’.
Jest to jedyna wypożyczalnia która posiada stronę internetową w języku polskim . (link poniżej na końcu)
Kolejna wypożyczalnia z rabatem na hasło Nring.pl Masz tu 5% upustu.
Dodatkowe informacje:
– przejazdy w pakiecie ‘Basic‘ i ‘All Inclusive’
– minimalna ilość rund to 2
– możliwości dodatkowego ubezpieczenia redukującego udział własny
– osiągalne są tu auta z kierownicą po lewej stronie (LHD),
– dostępność jazdy z instruktorem (dodatkowo płatna),
– możliwość wypożyczenia auta na TD
– możliwość przejazdu Taxi w czasie wyścigu NLS
– możliwość wypożyczenia auta na wyścig serii RCN, VLN
– oferowany tu Suzuki Swift Sport jest najtańszym samochodem z wszystkich wypożyczalni – 117,5€ runda z paliwem i biletem już w cenie.
– rabat na hasło NRING.PL – 5%
Większość aut można wypożyczyć na Jazdy Turystyczne a niektóre tylko na serie wyścigowe: 911 GT3 Cup oraz BMW 325i E90 V4 Szczegóły znajdziesz na ich stronie – link na końcu.
Wszystkie samochody przygotowane pod tor i w klimacie wyścigowym.
Szczegóły o wypożyczalni znajdziesz pod adresem:
https://www.racecarrental.de/pl
Pinezka Google Maps jest TUTAJ
Podsumowanie
Wynajem samochodu na tor Nürburgring to super opcja i niezapomniane doświadczenie, które z pewnością zostanie w Twojej pamięci na długo. Dzięki szerokiej gamie wypożyczalni i samochodów, jest to także świetna okazja, aby spróbować swoich sił w jazdach sportowych na najlepszym torze na świecie. Każdy samochód jest zawsze świetnie przygotowany pod Północną Pętlę i da Ci mnóstwo frajdy z jazdy. To dobra alternatywa do jazdy po Ringu bez pakowania swoich środków w swój Ringtool w opony, części, transport na tor i z powrotem.
Jak widzisz przedstawiłem Ci pełną ofertę na sezon 2023. Nie znam Twoich preferencji i umiejętności więc nie narzucam Ci danego samochodu czy wypożyczalni. Myślę, po lekturze tego artykułu, znajdziesz coś dla siebie bez żadnego problemu. W razie wątpliwość pisz do mnie na emial.
Pamiętaj też o wypożyczalni z naszą Nringowa zniżką (RSR Nürburg)
Edit: czerwiec 2023.
Na podstawie kilkunastu ostatnich lat w czasie których jeździłem na tor Nürburgring, jako Nring.pl zdecydowałem się zawrzeć współpracę z największą i najbardziej doświadczoną wypożyczalnią czyli RSR Nürburg. Właśnie ją polecam najbardziej zarówno amatorom jak i doświadczonym kierowcą. Od czerwca 2023, Nring.pl jest oficjalnym przedstawicielem tej wypożyczalni na terenie Polski. Skontaktuj się ze mną a pomogę i przeprowadzę Cię przez cały proces wypożyczenia. Pomogę też w zapisach na dowolny Trackdacy na torze Nürburgring lub SPA.
Nie czekaj i dokonaj rezerwacji już dziś! Na jednej rundzie się nie skończy, gwarantuję 🙂
A więc, do zobaczenie na Ringu-na Jazdach Turystycznych, na Trackdayach i wyścigach 🙂
Łukasz Formella / Nring.pl
lukasz@nring.pl