Remont najdłuższej prostej toru Nordschleife

Dziękuję bardzo moim Patronom za wsparcie:
  • Michał Matejkiewicz
  • René Florek
  • Rafał Czekański
  • Wera Nika
  • Mateusz Sobczak
  • Grzegorz Gabrysz
  • PEPE
  • Ksawery Matuła
  • Przemek Cichórz
Ty też możesz mnie wesprzeć:

patronite.pl/nringpl

Równo 3 lata temu w listopadzie, dodałem tu na blogu mój pierwszy wpis. Tematem był największy w historii toru Nürburgring, remont kilku sekcji tuż po zakończaniu sezonu. Wpis ten możecie przeczytać tu: 

W tym tygodniu historia się powtórzyła. W weekend zakończono sezon Jazd Publicznych 2021. Turyści ostatni raz mogli przejechać się po Północnej Pętli w sobotę i niedzielę, 13. i 14 listopada. Już w poniedziałek tuż po weekendzie, na torze pojawiły się pierwsze maszyny budowlane. Oto mój kolejny wpis o tym wydarzeniu.

Niektórzy wierzyli, że Nürburgring zdecyduje się jeszcze otworzyć tor, gdy tylko pogoda będzie na to pozwalała. Przypomnę, że rok temu można było jeździć w ramach ToruistenFahrten aż do Świąt Bożego Narodzenia 🙂  

Ryk maszyn i widok zrywanego asfaltu rozwiał jednak wszelkie nadzieję na przedłużenie tegorocznego sezonu.

Aktualny remont odbywa się na najdłuższej prostej toru Nürburgring czyli Döttinger Höhe. Zakres prac obejmuje wymianę asfaltu wraz z podbudową na odcinku od ok 150m przed zjazdem z toru na parking, dalej przez szykany Antoniusbuche, Tiergarten i Hohenrain aż do toru Grand Prix. Remont obejmie też cały łącznik toru Nordschleife z torem GP czyli wjazd i zjazd z toru. Na samym torze GP wyremontowany zostanie zakręt Hyundai N tuż przed start-metą oraz zjazd do boksów. Ostatnią remontowaną sekcją na Nordschleife będzie prosta T13 aż do zakrętu Sabine Schmitz.

Łącznie zostanie wymienione 2,5 km nawierzchni toru.

„Prace asfaltowe na naszych torach wyścigowych to jedna z najbardziej emocjonalnych części mojej pracy”, wyjaśnia kierownik projektu Alexander Schnobel. „Pracujemy tutaj na rzecz 95-letniej historii naszego toru wyścigowego. Zachowanie charakterystyki trasy ma zawsze najwyższy priorytet podczas prac budowlanych. Jednocześnie tworzymy nowoczesny standard, który spełnia dzisiejsze wymagania dla naszych tras.” Schnobel był odpowiedzialny za planowanie budowy i infrastrukturę na torze Nürburgring od 20 lat i zrealizował już szereg projektów związanych z torem. Oprócz prac asfaltowych obejmuje to również wiele strukturalnych środków bezpieczeństwa, nowy Race Control i cyfrowy zestaw infrmacyjny na Döttinger Höhe

Średnio jeden kilometr asfaltu jest odnawiany co roku na torze Nordschleife i Grand Prix. Przy całkowitej długości około 25 kilometrów jakość świeżo utwardzonego asfaltu musi zatem wytrzymać największe obciążenia przez około 15 do 20 lat, zanim zostanie ponownie odnowiona. „Nasze tory wyścigowe są zajęte codziennie od połowy marca do połowy listopada. Oprócz około 50 ważnych wydarzeń obejmują one szkolenia kierowców, jazdy turystyczne i przemysłowe jazdy próbne ”- wyjaśnia Alexander Schnobel. Ponadto kierownik projektu wyjaśnia, że prace budowlane na torach wyścigowych przebiegają inaczej. Na Nordschleife odnowione zostaną również warstwy pod asfaltem toru otwartego w 1927 roku. W związku z tym teren jest wykopywany na głębokość ponad metra, a następnie całkowicie przebudowywany. W przeciwieństwie do tego, na nowoczesnym torze Grand Prix, który po raz pierwszy został otwarty w 1984 roku, zwykle wystarczy najpierw wyfrezować dwie górne warstwy asfaltu, a następnie je wymienić. Specjalnie opracowane mieszanki asfaltowe zapewniają również, że odpowiedni poziom przyczepności pozostaje równomierny nawet na nowo utwardzonej nawierzchni na poszczególnych sekcjach. Powinno to zapewnić kierowcom niezawodne wrażenia z jazdy bez zbytniej różnicy na okrążeniu 25 kilometrów.

Nürburgring zainwestuje łącznie około 2,5 miliona euro w ten remont. Podobnie jak w przeszłości, Nürburgring opiera się na fachowej wiedzy lokalnych firm z Nadrenii-Palatynatu.  W prace zaangażowane są firmy Schnorpfeil z Treis-Karden oraz biuro inżynieryjne Porz & Partner z Sinzig.

Całość prac remontowych ma potrwać do końca lutego. Maszyny będą pracowały na pełnych obrotach przez cały ten okres i jeśli pogoda dopisze już w połowie marca Nürburgring wraz z wszystkimi fanami rozpocznie swój 95. sezon na Północnej Pętli oraz torze Grand Prix.

Trzymamy kciuki za pogodę i do zobaczenia i pojechania już w marcu 2022.

Źródło i zdjęcia: Materiały prasowe Nürburgring.

Fot. Dawid Rejdych

Similar Posts