Jeśli marzysz jak każdy miłośnik samochodów o jeździe po torze Nürburgringu ale brakuje Ci sprzętu, umiejętności lub chęci zrobienia tego samemu, rozwiązaniem może być taksówka Ring Taxi. Profesjonalny kierowca z przyjemnością przewiezie Cię błyskawicznie po okrążeniu słynnej Nordschleife w specjalnie przygotowanym samochodzie wyścigowym. Nawet jeżeli już sam jeździsz po Zielonym Piekle warto przejechać się z kimś, kto ciśnie samochód do granic możliwości i jednocześnie zna bardzo dobrze tor. To połączenie da Ci jedyne i niezapomniane przeżycia!

Od wielu już lat Nurburgring oferuje każdemu chętnemu przejazdy po torze w formie Ring Taxi. To nic innego jak przewóz chętnych osób po słynnym Zielonym Piekle. Za kierownicą takiej taksówki siedzi przeważnie zawodowy kierowca wyścigowy co gwarantuje naprawdę niezapomniane emocje wszystkim pasażerom.
Od początku partnerem Nurburgringu w przewozach po torze było BMW i model M5 (czasami M3). Klientów woziły modele E34, E39, E60 a ostatnim był model M5 F10. Były to jedyne samochody dostępne dla chętnych na taką przejażdżkę. Jednym z kierowców Ring Taxi była znana wszystkim Królowa Ringu – Sabine Schmitz.




Obecnie Nurburgring współpracuje z Mercedesem a klienci wożeni są modelem AMG GT R ale o tym przeczytasz w dalszej części.
W 2018 roku pierwszy raz w historii dopuszczono na podstawie specjalnej licencji 4 zewnętrzne firmy “taksówkowe”: Apex Taxi, Race Taxi GetSpeed, RingTaxi.de, Jaguar Race Taxi. Ostatnia firma jeździła przez 2 lata (2018-2019) Dostępne były modele XE SV Project 8, XJR 575, F-Type SVR oraz elektryczny I Pace.

“Postój Taksówek” zlokalizowany jest na głównym parkingu wjazdowym na tor*. Jego pewna część została wydzielona tylko dla firm oferujących przejazdy z klientami. Tam w dedykowanym biurze można zarezerwować przejazd, odebrać kask, przygotować się do jazdy.
*Na dzień dzisiejszy (2020 r.) czyli w obostrzeniach sanitarnych spowodowanych wirusem COVID-19 cały parking jest zamknięty. Postoje do wsiadania są zlokalizowane w nowych miejscach opisanych w dalszej części. Miejmy nadzieję że już wkrótce wszystko wróci do normy i wszystkie firmy oferujące przejazdy wrócą do swojej starej lokalizacji.



W tym roku firmom kończą się 3 letnie licencje na przejazdy z klientami i jeszcze nie jest pewne kto je przedłuży. Chodzą słuchy że przejazdy ma oferować nowa marka – Hyundai.
Poniżej szczegółowy opis wszystkich firm oferujących przejazdy. Jako pierwsza opisana została oficjalna Ring Taxi Nurburgring, następnie w kolejności alfabetycznej pozostałe firmy z licencją do Nurburgringu.
Ring Taxi – Nurburgring
Oferuje przejazd:
- Mercedes AMG GT R (2 sztuki)
Oficjalna taksówka firmy Nurburgring. Siedziba mieści się w Nürburgring Driving Academy Pavillon na parkingu przy torze, tu gdzie wjeżdża się na tor w czasie Jazd Turystycznych (na tyłach restauracji Devils Dinner) Oto jak wygląda biuro 🙂


Mercedes AMG GT R

AMG GT R – oficjalna taksówka na torze Nurburgring. Nazywają ją “Beast of the Green Hell” Do dyspozycji są dwie sztuki tego modelu.
Silnik 4,0 V8 Biturbo, Moc 585KM, 0-100 – 3,6s Waga 1554 kg. Skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył

Dla klienta dostępne jest jedno miejsce w samochodzie. Czas trwania całej “imprezy” to 30 minut w tym sama jazda ok 10 minut. Każdy klient przebiera się w kombinezon wyścigowy!, kominiarkę i kask.
Cena za jedno okrążenie 295euro.
Wiek pasażera 18 lat, maksymalna waga pasażera 115kg i maksymalny wzrost 195cm.
Jazdę rezerwuje się pod adresem poniżej. Niestety mają mało terminów i są one sztywno ustalone. Jazdy odbywają się od 9.00 do 13.00
http://www.nuerburgring-shop.de/fahraction/co-pilot-fahrten.html
Samochody parkują tuż przy biurze (z tyłu Devils Dinner) Tu rozpoczyna i kończy się jazdę.

Kierowcy: Andreas Gülden, Adam Christodoulou, Sabine Schmitz, Chris Almeria, Claudia Hürtgen,
APEX TAXI
Oferuje przejazd:
- Porsche GT2RS MR
- Schirmer M3 GT
- McLaren 620R
Siedziba firmy mieście się w miejscowości Nurburg tuż przy torze.
Adres: Hauptstrasse 25, Nürburg 53520
Telefon: +49 (0) 2691 5199982
Email: info@apex-nuerburg.com

W Nurburg przy głównej ulicy znajduje się ich mały Hotel pod którym parkują samochody z wypożyczalni oraz obecnie (w czasie COVID) jest tu postój Taxi. Biuro znajduje się w budynku poniżej ulicy razem z warsztatem i garażem. Tu załatwicie wszystkie formalności czyli potwierdzicie swoją rezerwację, otrzymacie kominiarkę i kask (wszystko w cenie przejazdu) oraz poczekacie na swój przejazd.
Proces wypożyczenia najlepiej zrobić prze stronę internetową:
https://www.apex-nuerburg.com/apex-taxi-laps/
Tu po wybraniu konkretnego samochodu którym chcemy się przejechać (BOOK NOW) wypełniamy formularz zaznaczając dzień i godzinę przejazdu. Potem przechodzimy do płatności za rundę (Paypal). Możliwe jest też otrzymanie danych i zapłacenie przelewem bankowym.
W ofercie Apexu w sezonie 2020 były:
SCHIRMER M3 GT (BMW M3 F80) 3 miejsca *

Silnik 3,0, Moc 550KM, 0-100 – 3,5s Waga 1450 kg. Skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, opony Nankang AR1
Samochód jest kompleksowo przerobiony : Pełna klatka bezpieczeństwa, 4 siedzenia Recaro (2+2), pasy szelkowe, łączność poprzez intercom. Mechanicznie samochód ma zmienione zawieszenie, hamulce, tylny dyferencjał, koła i opony. układ wydechowy.
Do dyspozycji są 3 miejsca dla klientów pasażerów *
Cena za jedno okrążenie 269euro.
Maksymalna waga każdego pasażera 120kg i maksymalny wzrost 205cm.
Możliwy jest zakup nagranego video z przejazdu z kamer RaceNavigator w cenie 30 euro. Wygląda to tak:
*W obecnych czasach COVIDu samochodem może jechać tylko jeden pasażer. Normalnie może jechać trzech pasażerów (koszt można podzielić wtedy na 3 osoby)
PORSCHE GT2RS MR

Silnik – 3,8 Twin Tubro, moc 700KM, 0-100 – 2,7s , Waga 1470kg, skrzynia DCT 7 biegów, napęd na tył, opony Michelin Cup2.
Ten samochód to najszybszy produkcyjny samochód jaki pokonał Zielone Piekło (6min 40s)
Bazowy GT2RS firma APEX doposażyła w pakiet MR z firmy Mathey-Racing /firma tuningowa, wyścigowa, oficjalny zespół wyścigowy Porsche/
W skład pakietu MR wchodzi: przedni spliter, tylny dyfuzor, dodatkowe klapy i kurtyny aero, zmodyfikowane tylne skrzydło, zawieszenie KW, klocki hamulcowe MR, przewody hamulcowe w stalowym oplocie, lżejsze, magnezowe felgi. Koszt takiego pakietu – 90 000 euro!
Do dyspozycji klienta jest jedno miejsce.
Cena za jedno okrążenie 299 euro.
Maksymalna waga pasażera 120kg i maksymalny wzrost 205cm.
Możliwy jest zakup nagranego przejazdu , koszt 30 euro.
McLaren 620R – oferta specjalna
Silnik 3,8 bi turbo, Moc 620KM, 0-100 2,8s. waga 1282kg, skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, opony Pirelli Trofeo R, zawieszenie GT4, ceramiczne hamulce, siedzenia karbonowe.

Tym samochodem jeździ sam właściciel Apex, Robert Mitchel. Obsługiwany przez niego tylko w wyznaczonych terminach. Całość trwa 30 min. Czas spędza się na omawianiu samochodu, toru Nürburgring, robieniu zdjęć, nagrywaniu wideo i rozmowach na temat wszystkiego w tym temacie.
W pakiecie otrzymuje się video z trzech kamer 4K plus napoje w biurze APEX przed lub po rundzie.
Do dyspozycji jedno miejsce.
Cena za jedno okrążenie 399 euro.
We flocie APEXu są jeszcze McLareny 720S oraz 600LT. Jeździły one wcześniej przed GT2RS. Czasami pojawiają się w ofercie gdy inna taxi jest jest np: na serwisie.

Kierowcy: Tim Morley, Luis Ramírez, Moritz Kranz, Robert Mitchell, Fab San, Moran Gott
RaceTaxi GetSpeed
Oferują przejazd:
- Porsche GT3RS 991.2
- BMW M3 F80

Kolejna firma oferująca jazdy pod Nordschleife. Jest częścią zespołu wyścigowego GetSpeed.
Siedziba Getspeed-racetaxi znajduje się w Info Center w głównym budynku Nurburgring przy torze GP i drodze B258.
GETSPEED RACETAXI
Adres: Nürburgring Boulevard 1, 53520 Nürburgring
Telefon: +49 (0) 172 579 7970
Email: racetaxi@getspeed.de
Tuż obok głównej informacji Nurburgring po prawej odnajdziecie GetSpeed Shop. Tu znajdziecie symulator do jazdy, puchary i zdjęcia teamu GetSpeed i to tu otrzymacie kask i dopełnicie wszystkich formalności przed waszą jazdą.
Proces wypożyczenia najlepiej zrobić prze stronę internetową:
Wybieramy datę, godzinę oraz czy chcemy nagranie video przejazdu (39 euro). W gratisie otrzymamy nagranie poziomu stresu. „Dzięki specjalnie opracowanemu systemowi, który analizuje podstawowe parametry, takie jak tętno, ciśnienie krwi, częstość oddechów i napięcie skóry za pomocą specjalnego algorytmu, mierzymy poziom adrenaliny”
Do samochodów wsiada się pod wejściem głównym Infocenter lub naprzeciwko na dużym parkingu (koło symulatorów eSports Lounge)
W ofercie GetSpeed są następujące samochody:
Porsche GT3RS 991.2

Silnik 4,0 NA, Moc 520KM, 0-100 3,3s. waga 1606kg, skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, zawieszenia na unibalach, sportowe hamulce, opony klasy CUP2.
Cena za jedno okrążenie 299 euro.
Minimalny wiek pasażera 12 lat, maksymalna waga 120kg i maksymalny wzrost 200cm.
BMW F80 M3 Competition 3 miejsca *

Silnik 3,0 bi Turbo, Moc 450KM, 0-100 4,0s. waga 1622kg, skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, zawieszenie sportowe M, sportowe hamulce.
Cena za jedno okrążenie 269 euro.
Minimalny wiek pasażera 12 lat, maksymalna waga 120kg i maksymalny wzrost 200cm.
*W obecnych czasach COVIDu samochodem może jechać tylko jeden pasażer. Normalnie może jechać trzech pasażerów (koszt można podzielić wtedy na 3 osoby)
Ringtaxi
Oferują przejazd: McLaren 720S, Audi R8 V10 Plus, Ferrari 488 GTB, BMW M5 F90, Porsche GT3RS 991.1 , 991.2 oraz najnowszy zakup McLaren 620R
Flota Taxi jest tu najbogatsza, najczęściej jeżdżą samochody M5, GT3RS i 720S.

Siedziba znajduje się również w Info Center tuż przy torze GP i drodze B258.
Adres: Nurburg , Nürburgring Boulevard 1, 53520 Nürburgring
Tel: +49 (0) 2691 931770
Email: mail@ringtaxi.com
Proces wypożyczenia najlepiej zrobić prze stronę internetową
Wybieramy datę, godzinę oraz czy chcemy nagranie video przejazdu.
Do samochodów wsiada się podobnie jak to było w przypadku GetSpeed albo pod InfoCenter albo na parkingu naprzeciwko czyli po drugiej stronie ulicy (drogi B256) – patrz zdjęcie powyżej.
Porsche GT3 RS 991.1
Silnik 4,0 NA, Moc 520KM, 0-100 3,3s. waga 1606kg, skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, sportowe hamulce, opony klasy CUP2, siedzenia GT3 Clubsports.

Cena za jedno okrążenie 269 euro.
Minimalny wiek pasażera 12 lat, maksymalna waga 110kg i maksymalny wzrost 195 cm.
Możliwość zakupu nagrania z przejazdu za 30 euro
BMW M5 – 3 miejsca *

Silnik 4,4 Twin-power turbo, Moc 625KM, 0-100 3,4s. waga 1855kg, skrzynia automatyczna M Steptronic 8 biegów, napęd na 4 koła, zawieszenie sportowe M, sportowe hamulce.
Cena za jedno okrążenie 269 euro.
Minimalny wiek pasażera 12 lat, maksymalna waga 120kg i maksymalny wzrost 200cm.
Możliwość zakupu nagrania z przejazdu za 30 euro
*W obecnych czasach COVIDu samochodem może jechać tylko jeden pasażer. Normalnie może jechać trzech pasażerów (koszt można podzielić wtedy na 3 osoby)
Minimalny wiek pasażera 12 lat
McLaren 720S

Silnik 4,0 V8 twin turbo, Moc 720KM, 0-100 2,8s. waga 1283kg, skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, ceramiczne hamulce, siedzenia karbonowe
Cena za jedno okrążenie 339 euro.
Minimalny wiek pasażera 16 lat, maksymalna waga 110kg i maksymalny wzrost 195 cm.
Nowość! McLaren 620R

Silnik 3,8 bi turbo, Moc 620KM, 0-100 2,8s. waga 1282kg, skrzynia aut DCT 7 biegów, napęd na tył, opony Pirelli Trofeo R, zawieszenie GT4, ceramiczne hamulce, siedzenia karbonowe
Cena przejazdu zostanie podana później.
Pozostałe samochody którymi można się przejechać to Audi R8 V10 Plus, Ferrari 488 GTB widoczne poniżej. Jeżdżą jaki RingTaxi głównie w czasie Trackdayów.

Audi R8 V10 Plus – Silnik 5,2 V10 NA, Moc 610KM, 0-100 3,2s. waga 1555kg, skrzynia aut 7 biegów, napęd na 4 koła Quatro
Cena za jedno okrążenie 329 euro.
Minimalny wiek pasażera 16 lat, maksymalna waga 110kg i maksymalny wzrost 195cm.

Ferrari 488 GTB – Silnik 3,9 V8 BiTurbo, Moc 670KM, 0-100 3,0s. waga 1420kg, skrzynia aut 7 F1 DCT, napęd na tył
Cena za jedno okrążenie 329 euro.
Minimalny wiek pasażera 16 lat, maksymalna waga 110kg i maksymalny wzrost 195cm.

Kierowcy: Theo Kleen
Na koniec parę tipów dotyczących rezerwacji przejazdu. Koniecznie sprawdź sobie pogodę na dzień Twoich jazd. Wszystkie Ring Taxi jeżdżą też w deszczu ale to nie to samo co suchy tor. Skoro już tyle się płaci za przejazd, lepiej jest, żeby jazda była naprawdę szybka i emocjonująca. To gwarantuje tylko suchy, przyczepny tor. Pogodę sprawdź w dowolnym serwisie pogodowym np: Wetter.de, Wetteronline.de, Accuwether.com. Prognoza powinna się sprawdzić ale trzeba brać małą poprawkę na to, że jest się w górach gdzie pogoda jest zmienna.

Kolejna sprawa to możliwość rezerwacji jazd w czasie Trackdaów. Super opcja, gdy ktoś chciałby przejechać prawdziwe pełne okrążenie z Vmax na prostej Dottinger Hohe 🙂 Oprócz tego na TD leci się już naprawdę szybko bo nie ma turystów tylko jeżdżą sami wyjadacze. Trackday`e zawsze są w środku tygodnia, nigdy w weekend. Szczegóły rezerwacji do ustalenia z poszczególnymi firmami.
Bardzo popularną opcją jest rezerwacja przejazdu jako np: prezentu urodzinowego. Bardzo polecam taką opcję. Obdarowany będzie wspominał prezent do końca życia 🙂

Rezerwację przejazdu warto rozważyć w środku tygodnia a nie w weekend który zazwyczaj jest mocno oblegany przez kierowców. Tor nie będzie też często zamykany z powodu kolizji lub wypadków. Będzie o wiele mniej samochodów a przez to runda będzie szybsza
Nie polecam przed jazdą jeść ciężkiego śniadania ani obiadu 😉 Myślę że się rozumiemy 🙂
Warto brać opcję z nagraniem całego Twojego przejazdu – super pamiątka. Po zgraniu go z Race Navigatora zostanie on wysłany na Twój email.
Kwestia “gabarytów” osoby przewożonej (np: Minimalny wiek pasażera 16 lat, maksymalna waga 110kg i maksymalny wzrost 195 cm.). Jeżeli jesteś trochę wyższy lub trochę cięższy niż podane wartości, skontaktuj się z daną firmą taxi. Sporo powyżej tych wartości nie ma już szans na przejażdżkę. Chodzi o kwestię bezpieczeństwa – dopuszczalna masa całkowita pojazdu, kwestia zmieszczenia się w kasku do samochodu lub po prostu możliwość zajęcia dobrej pozycji w fotelu sportowym.

Gwarantuję Ci, że jazda z dobrym kierowcą w sportowym super samochodzie po Nurburgringu to coś, czego naprawdę nie da się opisać. To trzeba przeżyć! Wiem to z własnej autopsji.

Łukasz Formella
Gdybyś potrzebował pomocy w rezerwacji lub miał jakiekolwiek pytania, pisz na lukasz@nurburgring.pl