Dziękuję bardzo moim patronom za wsparcie:

  • Bartosz Biliński
  • Michał Ciomek
  • Mateusz Sobczak
  • Rafał Czekański
  • Przemek Cichórz
  • Piotr Koczy

Jeżeli podoba Ci się to co robię i jak zarażam Ringiem 🙂 możesz mnie wesprzeć klikając w link poniżej. 

>>patronite.pl/nringpl<<

lub bez formalności i logowania możesz postawić mi wirtualną kawę 🙂

>>buycoffee.to/nringpl<<


Po 6 latach Nurburgring zdecydował się na podwyżkę cen biletów na wjazd w ramach Jazd Turystycznych.

Tak…przez 6 lat ceny były nie zmieniane. Jedynie Jahreskarte (karta roczna) w tym czasie zdrożała. W 2018 roku i wcześniej kosztowała 1900 euro. Od 2019 r. do 2022 r. kosztowała 2200 euro.

Ceny

Ceny w nowym sezonie 2023 na wjazd na Północną Pętlę wyglądają następująco.

  • bilet w tygodniu (od poniedziałku do czwartku) – 30 euro / 1 okrążenie 21km
  • bilet weekendowy (od piątku do niedzieli) – 35 euro / 1 okrążenie 21km
  • bilet na tor Grand Prix 35 euro (sesja 15 minut)
  • bilet roczny3000 euro (nieograniczona ilość wjazdów)

Jak widzicie bilety zdrożały o 5 euro. Roczny bilet zdrożał o 800 euro ale uwaga, jest promocja.

Każdy to zamówi roczną kartę od 13 grudnia 2022 roku do 10 stycznia 2023 roku zapłaci za nią 2500 euro.

Bilety

Bilet zwykły to zielona karta BASIC (zdjęcie poniżej) a bilet roczny to czerwona karta SEASON (ta przypisana jest do konkretnej osoby)

Wyjaśnię może o co chodzi z biletami – kartami i cenami na wjazd, bo często o to pytacie. Np: „Kupię rundy za 30 euro w tygodniu a pojadę sobie na nich w weekend gdzie cena wynosi 35 euro, będę miał taniej – hehe”

To nie tak działa.

Bilet na wjazd , jego wartość kasowana jest na bramkach na wjeździe. Kupując gdziekolwiek bilet/rundy zawsze otrzymuje się kartę kolory zielonego. Na niej są Wasze kupione „rundy”. I tu uwaga: kartę zasila się zawsze jakąś kwotą i z tej kwoty ściągany jest koszt rundy podczas przykładania karty do czytnika na bramkach. Kupując 2 rundy w sobotę zapłacicie 70 euro i na karcie jest kwota dokładnie 70 euro (liczę już wg nowych cen) Jeżeli pojedziecie 1 rundę w sobotę zostanie Wam 35 euro na karcie! Jeżeli teraz w poniedziałek pojedziecie drugą rundę, z tej karty ściągnie Wam 30 euro. Na karcie zostanie 5 euro. Zasilacie ją ponownie dowolną kwotą do której doda się Wam te 5 euro które na niej zostały, itd. Mam nadzieję że teraz będzie już wszystko jasne.

Jeżeli powiążecie kartę z kontem online możecie wpłacać online dowolne kwoty i nie musicie stać w kolejkach do Ticket Office. Ile euro macie na karcie sprawdzicie na swoim koncie online lub w Ticket Office. Dlatego też nic nie przepada, jeżeli nie wykorzystacie rund w danym sezonie. Kwota zostaje i można ją wykorzystać za pół roku lub rok.

Bilety do wjazdu na tor kupicie w :

  • Biurze TICKET OFFICE na małym zewnętrznym parkingu koło ronda przy wjeździe na tor PINEZKA
  • Info Center Adres: Otto-Flimm-Straße 53520 Nürburg , zabudowania RingWerk PINEZKA
  • Stacja ED Tanstelle Dottingen Hohe przy drodze B258 PINEZKA

Bonusy, darmowe rundy!

Warto rozważyć zasilenie karty większą kwotą bo wtedy otrzymacie gratisowe kredyty które oznaczają gratisowe rundy.

Zasilając kartę 100 euro otrzymacie 10% dodatkowego bonusu (10 euro) i na karcie macie 110 euro.

200 euro to 15% bonusu (30 euro) czyli macie 230 euro (jedna runda w tygodniu już jest gratis)

500 euro to 20% bonusu (100 euro) czyli macie 600 euro (3 rundy w tygodniu lub 2 w weekend i 1 w tygodniu gratis)

Najkorzystniej zasilić jak widzicie kartę kwotą 500 euro jeżeli planujecie dużo jeździć. W weekend za tą kwotę przejedziecie 14 rund + 3 gratis więc razem aż 17.

Czy podwyżka cen jest spora?

To zależy jak na to spojrzeć…..

Już po pandemii myślałem, że podniosą ceny ale nie, utrzymali je do dzisiaj. Przez kilka lat cena była stała. Trzeba mieć na uwadze, że Nurburgring cały czas inwestował w tor. Remonty nawierzchni, ogrodzeń czy kamery i monitoring na torze. Było do przewidzenia że cennik kiedyś wzrośnie. Jak cena nie rosła każdy się cieszył i nic nie marudził. Teraz po ogłoszeniu nowych cen zrobiła się lekka wrzawa.

Patrząc na to, co dzieje się momentami w niektóre dni podczas jazd turystycznych, aż się prosi, żeby ta podwyżka przełożyła się w końcu na poprawienie bezpieczeństwa i „jakości” rund. Mam tu na myśli dużo więcej Marshalii, których bardzo brakuje w kilkunastu miejscach na torze podczas TF. Przez ich brak momentami jest bardzo niebezpiecznie. Kolejna sprawa to korki na zjeździe. Tu też wypadało by jakoś to rozwiązać. 300-400 aut na torze to proszenie się korek od bramy AUDI albo i wcześniej… Przydało by się też otworzyć wjazd Breidscheid jak kiedyś. Jak będzie zobaczymy już na wiosnę w marcu/kwietniu.

Będąc teraz w wakacje na torze, w naszym N ringowym gronie mówiłem, że w kolejnym sezonie podniosą ceny . No i się niestety sprawdziło. Wszystko w około ostatnio bardzo zdrożało jak sami doskonale wiecie i wcale się nie dziwie, że jest podwyżka. Oby większe dochody sprawiły, że będzie lepiej i bezpieczniej. A może przez wzrost cen będzie mniejszy ruch i problem trochę sam się rozwiąże? Tu raczej bym na to nie liczył, bo koszt biletów/rund to ułamek kosztów gdy ktoś jeździ po Ringu. Paliwo, opony, klocki, tarcze – to są poważne wydatki…roczna karta to przy tym jakiś mały, nie istotny prawie wydatek 🙂

Łukasz Formella / Nring.pl – do zobaczenia w Zielonym Piekle.

Dzień dobry, bilet pojedynczy czy roczny? Hmm, dziękuje…tylko patrzę. Fot: @niko.cup

Podobne wpisy